Eesti Päevaleht kajastab selgitava artikli parkimistrahvide ja isikuandmetega seotud teemal. Artiklit saab lugeda siin.
Parkimiskorraldaja edastab kõik maksmata trahvid inkassofirmale, kes oma andmebaase ja meetodeid kasutades omanikeni jõuab. Creditreform selgitab artiklis, et igapäevaselt võlgade sissenõudmisega tegelemisel on isikute tuvastamine üks oluline töö osa ja see toimub eelkõige isikukoodi järgi. Ühtlasi lisab Creditreformi esindaja, et teatud andmed, sealhulgas isikukood ega telefoninumber ei ole delikaatsed isikuandmed. Nende edastamine ja töötlemine võib toimuda ilma isiku eelneva nõusolekuta. Kokkuvõtvalt lisatakse, et oluline on tegutseda alati eetiliselt ja järgida kehtivaid seadusi.
Isikuandmetega seotud asjaolu kommenteerib Andmekaitseinspektsiooni esindaja järgmiselt:
„On võimalik, et inimene on kasutanud eraparkla teenust, nt mobiilselt parkinud, mistõttu saab parkimiskorraldajale teatavaks telefoninumber ja sõiduki registreerimisnumber. Kui inimene trahvi ära ei maksa, on parkimiskorraldajal õigus edastada telefoninumber ja sõiduki registreerimisnumber inkassoteenuse osutajale. Inkassoteenuse osutajatel ei ole samuti juurdepääsu liiklusregistri andmetele, nemad saavad kasutada üksnes avalikke allikaid, näiteks ametlikke teadaandeid. Sageli annavad inimesed ise oma andmed telefoni teel.”
Allikas: www.epl.delfi.ee