Võlglastega tegelemisel kasutatakse professionaalseid teenuseid rohkem kui kunagi varem selgub Krediidiinfo 2013. aasta Krediidipoliitika uuringust. Märkimisväärselt on sagenenud viivise kohaldamine võlgu jäänud kliendile.
Võrreldes möödunud aastaga on kasvanud kõikide professionaalsete võlamenetlusteenuste osakaal. Enim kasutavad firmad inkasso (33%) ja õigusbüroo teenuseid (15%), samuti faktooringut, krediidijärelvalvet, krediidiriskide hindamist ja limiitide määramist ning vähemal määral krediidikindlustust. Sanktsioonina on populaarsust kogunud viivise kohaldamine (33%).
Varasemast enam pööratakse tähelepanu uute klientide krediidisobivuse hindamisele, kaks korda on suurenenud krediiditaotluste täitmise nõue. Uue kliendi puhul kontrollib alati maksuvõlgnevusi Maksu- ja Tolliametile 80%, allkirjaõigust 62% ning võlgnevusi teistele ettevõtetele Maksehäireregistrist 61% vastanutest.
Suurem osa Eesti ettevõtetest (89%) on üldiselt rahul oma klientide maksekäitumisega. Tähtaegselt tasutud arvete osakaal on aastaga suurenenud nelja protsendipunkti võrra (65%) ning samavõrra on vähenenud arvete tasumine kuni 30-päevase hilinemisega (29%). Üle 30 päeva hilineb endiselt 6% ettevõtetest. Eesti keskmine maksehilinemine on 9,4 päeva.
Uuringuga saab lähemalt tutvuda Krediidiinfo kodulehel.